3 błędy w podejściu do biznesu

W ostatnim czasie coraz więcej osób próbuje swoich sił w realiach biznesu. Porzucają dotychczasową pracę i rozpoczynają własną działalność gospodarczą. W końcu każdy z nas chciałby być „Panem własnego losu” oraz budować niezależność finansową. Oczywiście jest to bardzo dobry trend, pokazujący, że Polskie społeczeństwo jest niezwykle przedsiębiorcze oraz kreatywne, jednak… 80% firm upada w drugim roku swojej działalności!
W tym wpisie przedstawimy Ci 3 błędy w podejściu do biznesu, jakie ludzie popełniają najczęściej!

1. Potrzebuję pieniędzy, więc założę biznes

Nie da się ukryć – każdy biznes zakładamy po to, aby generować pieniądze większe, niż moglibyśmy otrzymać za pracę u kogoś. Czasami zdarza się również, że wchodzimy na rynek, ponieważ chcemy utrzymywać się z tego co jest naszą pasją lub w czym czujemy misję. Zarówno pierwsze, jak i drugie podejście jest dobre, ponieważ są to idealne zapalniki i motywatory do tego, aby wyruszyć w podróż po biznesowym świecie. Niestety, jest również trzecia grupa: osoby, które zakładają biznes, ponieważ brakuje im pieniędzy.
Jest to jedno z najgorszych rozwiązań, ponieważ firma również generuje koszty. Jeśli Twój pomysł biznesowy jest w trakcie dojrzewania, a Ty nie masz jeszcze doświadczenia w danej branży, to jest to bardzo ryzykowny pomysł.

Jeśli marzysz o własnym biznesie, ale nie masz pewności, czy Twój pomysł „wypali”, to nie rzucaj dotychczasowej pracy od razu! Przez jakiś czas poświęć kilka godzin po pracy na rozwijanie swojego biznesu, a kiedy zacznie on przynosić zamierzone rezultaty, to pomyśl o zajęciu się nim „na maxa”. Dzięki temu będziesz mieć zabezpieczenie finansowe, a firma nie pociągnie Cię w długi, z których ciężko będzie Ci się wydostać.

3 błędy w podejściu do biznesu
nf.pl

2. Brak badania rynku

Wyobraź sobie sytuację, że idziesz do kina. Na ulicy między parkingiem, a kinem, znajduje się pusta przestrzeń. W tym momencie myślisz sobie: „Zjadłbym hot-dog’a. Dlaczego nie ma tutaj budki z hot-dogami? To idealny pomysł na biznes!”.
Miej świadomość tego, że to co dla Ciebie jest idealnym pomysłem na biznes, dla innym może nie przedstawiać tak dużej wartości. Wielu początkujących przedsiębiorców zapomina o tym, przez co potem znajduje się w grupie 80% firm, które upadają w ciągu pierwszych dwóch lat.

Aby zapobiec takiemu rozwojowi sytuacji, po prostu zrób badanie rynku! Powołując się na powyższy przykład: stań na ulicy i zrób ankietę – w ten sposób dowiesz się ile osób potencjalnie również może mieć ochotę na hot-dog’a. Jeśli chcesz stworzyć produkt, który opiera się na Twojej wiedzy – zapytaj znajomych, czy gdyby pojawiła się na przykład książka o takiej tematyce, to czy by ją chętnie kupili. W ten sposób możesz przewidywać, czy jest zainteresowanie na wartość, którą pragniesz zaoferować innym.

3. Nieskuteczna komunikacja z klientem

Każdy produkt i usługa, są adresowane do innej grupy klientów. Mowa tutaj o takich aspektach, jak: płeć, wiek, status społeczny, zainteresowania, wykształcenie, stanowisko etc.
Wiele osób jednak o tym zapomina i na początku próbuje strategii „sprzedać wszystko wszystkim”. Niestety, ale jest to bardzo nieefektywne podejście.

Jeśli chcesz od początku zacząć pozyskiwać lojalnych klientów, którzy będą Twoim targetem docelowym, musisz nauczyć się komunikować w języku tych osób. Zacznij od stworzenia profilu swojego idealnego klienta. Postaraj się wczuć w jego priorytety, cele, ambicje. Im lepiej wejdziesz w jego „głowę”, tym lepszą relację będziesz w stanie z nim zbudować.

Powyższe 3 błędy w podejściu do biznesu, są zabójstwem dla wielu początkujących przedsiębiorców, które niestety, ale często obserwujemy. Jeśli  zaczniesz się ich wystrzegać, to Twoje szanse na osiągnięcie sukcesu w biznesie mocno wzrosną!