3 reguły, które napędzą Twoją sprzedaż

Jeśli prowadzisz biznes lub działasz w branży sprzedaży, to na pewno Twoim oczkiem w głowie są klienci oraz… Zamknięte transakcje. Każdy wie, że podstawowymi elementami nakręcającymi sprzedaż są oczywiście atrakcyjność produktu oraz jego cena. Nie każdy natomiast wie, że z pozoru mało istotne elementy (wiele osób je za takie uważa i pomija), potrafią zwielokrotnić ilość sprzedaży.
Poniżej przedstawiamy 3 reguły, które napędzą Twoją sprzedaż!

1. Społeczny dowód słuszności

Jak się czujesz, gdy widzisz, że produkt „ma twarz”? Czy jesteś bardziej skłonny zapłacić za daną rzecz, kiedy widzisz, że inne osoby ją polecają?
Działanie tej zasady świetnie obrazują reklamy, gdzie dostajemy informację typu: „9/10 osób poleca produkt X”. Oczywiście mało kto doczytuje w tym miejscu mały druczek, na samym dole ekranu, który może brzmieć na przykład tak: „w badaniu udział wzięło 30 osób”. Jest to zbyt mała próba populacji, aby przeprowadzić wiarygodne badania, jednak… To działa. Psychologiczna koncepcja behawiorystów mówi o tym, że człowiek jest zewnątrzsterowny, to znaczy podatny na wpływ innych osób. Podczas podejmowania decyzji, również zakupowych, koncepcja ta sprawdza się bardzo dobrze.

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie, postaraj się o polecenia i referencje. Jeśli prowadzisz biznes internetowy, poproś zadowolonych klientów o opinię, a nawet nagranie krótkiego filmiku polecającego. Jeśli prowadzisz biznes stacjonarny, to warto przy produktach klasy premium, zaopatrzyć się na przykład w specjalne ulotki z rekomendacjami. Kiedy Twoi klienci zobaczą, że inni polecają dany produkt, będą bardziej skłonni do zakupu.

2. Zasada autorytetu

I kolejny przykład znany z reklam telewizyjnych: reklama najnowszego leku, który poleca Pani w białym kitlu, do złudzenia przypominająca lekarkę. Oczywiście jest to kolejny zabieg perswazyjny, ponieważ prawdziwy lekarz nie może występować w tego typu reklamach. Jednak… Nasz mózg jest bardzo chłonny i pochłania również to. Widząc kogoś przebranego za lekarza, buduje to w naszej głowie autorytet. Następnie podświadomie tworzy się ciąg logicznych argumentacji: skoro produkt jest promowany przez lekarza, czyli osobę, która się na tym zna, to znaczy, że jest dobry.

3 reguły, które napędzą Twoją sprzedaż
3 reguły, które napędzą Twoją sprzedaż

Spróbuj nawiązać współpracę ze znaną marką lub znanym nazwiskiem w Twojej branży. Następnie poproś o rekomendacje Twoich produktów lub usług. Możesz również powołać się na współpracę, jeśli faktycznie taka zaistniała, a ta osoba nie będzie miała nic przeciwko. Dzięki temu zbudujesz w głowach Twoich klientów opinię: skoro korzystają z tego najlepsi, to znaczy, że jest to dobre.

3. Reguła konsekwencji

Wyobraź sobie, że chcesz kupić samochód. Wchodzisz do salonu, Pan sprzedawca robi Ci kawę i rozmawiacie o tym, czego szukasz. Następnie pokazuje Ci wybrany model, który możesz nie tylko dotknąć i obejrzeć, ale również przetestować podczas jazdy próbnej. Na sam koniec, kiedy mówisz, że jeszcze się zastanowisz, sprzedawca mówi, abyś wziął samochód na weekend, wziął rodzinę za miasto i sprawdził wszystkie jego możliwości przed decyzją.
Jak myślisz, czy szanse zamknięcia sprzedaży rosną? Oczywiście!
Dzieje się tak, ponieważ człowiek im bardziej się w coś angażuje, tym trudniej mu z tego zrezygnować.

Nie ważne, czy prowadzisz biznes internetowy, czy stacjonarny, zawsze staraj się angażować swoich klientów przed rozpoczęciem procesu sprzedaży. Dzięki temu w przyszłości będą bardziej skłonni, aby to właśnie Tobie zaufać, ponieważ dasz im czas również na to, aby Cię poznali.