Jak skutecznie wyznaczyć cel?





Osiąganie celu to droga – nie sposób się z tym nie zgodzić. Przecież, aby dojść do jakiegoś punktu, należy przejść przez pewien proces. Zatem jak skutecznie wyznaczyć cel? Zobacz! To tak, jak jedziesz samochodem i ustawiasz nawigację: punkt A – miejsce startowe, punkt B – miejsce docelowe, aby znaleźć się w punkcie B musisz pokonać X kilometrów, zajmie to Y czasu.
Ten wpis to kontynuacja wpisu 3 kroki do realizacji celu. Obiecałem w nim, że dokładniej opiszę te trzy, podane kroki procesu, zatem… Zaczynajmy!

1. Punkt A

Aby wiedzieć jak skutecznie wyznaczyć cel, musimy zejść to podstaw. Każdy z nas jest aktualnie w jakimś miejscu swojego życia. Zarabia określoną ilość pieniędzy, ma określoną ilość dobrych i złych relacji z ludźmi, na określonym poziomie spełnia się w swojej pasji, na określonym poziomie dba o zdrowie…. Ufff, mógłbym wymieniać tak długo! Jednak nie o to chodzi. Zwróć uwagę na to, że każdy człowiek, tak Ty również, ma w swoim życiu wiele tematów, które musi łączyć w jedność. A ta jedność to właśnie Twoje życie. Każdego dnia obcujesz ze swoimi sukcesami, demonami, osiągnięciami i efektami odmiennymi do tych, które chcesz osiągnąć.
Punktem pierwszym, który odpowiada na pytanie jak skutecznie wyznaczyć cel, jest to, aby zapisać w jakim miejscu jesteś dzisiaj w swoim życiu. Na ten moment, tak jak siedzisz. Bez owijania w bawełnę i zbędnych ogródek. Po prostu zapisz w jakim miejscu jesteś w kontekście wszystkich sfer życia, które uznasz za ważne.

2. Punkt B

Jeśli wiesz już z jakiego miejsca startujesz, to czas zastanowić się w jakim miejscu chcesz się znaleźć. W końcu jest to gwóźdź programu, czyli nasz cel! Punkt B jest bardzo ważny, ponieważ to on będzie determinował to, w jaki sposób nastawisz się na swój cel. Zapisz dokładnie w jakim miejscu chcesz być. Kim jesteś? Jak się czujesz? Co robisz? Jak wyglądasz?
Podczas formułowania punktu B, bardzo ważne jest, aby był on sformułowany pozytywnie. Zobacz – kiedy w swojej pracy modeluję zachowania ludzi, to bardzo często dostrzegam, że wiele osób myśli o tym, czego nie chce, zamiast o tym, czego chce. Przykładowo często można usłyszeć sformułowania: „Nie chcę chorować”, „nie chcę być biedny”, „nie chcę, aby żona mnie zdradzała”. Są to oczywiście sformułowania negatywne. Jak zmienić je na pozytywne? Oto przykłady: „Chcę żyć w zdrowiu”, „chcę zarabiać 10.000zł miesięcznie”, „chcę, aby żona mnie kochała i abym tylko ja ją pociągał, dzięki czemu nie będzie patrzyła na innych”. W ten sposób dążysz do tego co chcesz osiągnąć i programujesz na to swój umysł.

Dwa wyżej wymienione punkty są bardzo ważne w drodze do osiągania Twojego osobistego lub biznesowego celu. To one stanowią podstawę wyjścia z sytuacji, w której jesteś aktualnie i dojścia tam gdzie chcesz. Dodatkowo możesz w znacznym stopniu przyjrzeć się swojej aktualnej sytuacji oraz zweryfikować ze sobą to, do czego dążysz. Ważne jest to, aby zaprogramować swój umysł odpowiednio, dlatego potraktuj punkt B bardzo poważnie – dzięki temu zaczniesz dążyć do tego co chcesz osiągać, a nie do tego czego nie chcesz. Paradoksalnie – ludzki umysł nie zna zaprzeczeń, dlatego jeśli będziesz myśleć o tym, że nie chcesz być biedny, to podświadomie zaprogramujesz swój umysł na to, aby biednym być.

Jest to pierwszy z trzech kroków do osiągania celów. Jest to gotowy system, który ja również przeszedłem: od czarnej dupy, do miejsca, w którym jestem dzisiaj. Dlatego zachęcam Cię, aby wziąć te rady do serca i czekać na kolejne rozwinięcia pozostałych dwóch punktów procesu.