4 elementy skutecznego pisania maili, które sprzedają




 

Wiele osób mówi o tym, że maile to już przeżytek, który nie sprzedaje…
Faktycznie tak jest, chyba że… Umiesz pisać piekielnie dobre maile!

Zarówno w przypadku pisania ofert, jak i maili, wiele osób popełnia podstawowy błąd: każdy ich mail to TYPOWA sprzedaż.

Pokażę Ci dzisiaj kilka trików na to, aby Twoje maile wyróżniały się na tle konkurencji i sprzedawały.
Poznaj 4 elementy skutecznego pisania maili, które sprzedają!

1. Nagłówek

Ten zaznaczony na czerwono fragment, to jeden z najważniejszych elementów Twojego maila. To nagłówek decyduje o tym, czy osoba przeczyta całego maila od początku do końca, czy po prostu go usunie.
Dobry nagłówek powinien dawać pewną obietnicę np. rozwiązanie problemu, poprawa sytuacji, jakaś zmiana.
Zatem zakotwicz osobę odpowiednim nagłówkiem po to, aby przeszła do kolejnego etapu, którym jest…

2. Wstęp

Czytałeś kiedyś książkę?
NA początku każdej książki znajdziesz wstęp, czyli wprowadzenie do jej treści.

Ma on dwa cele:
1. Wyjaśnić dlaczego kontaktujesz się z danym odbiorcom.
2. Naprowadzić na temat treści maila.

Dodatkowo dobry wstęp powinien wzbudzać zaciekawienie Twojego czytelnika. Podobnie jak nagłówek, ma być on dźwignią do tego, aby Twój czytelnik chciał zagłębiać się dalej w treść tego, o czym piszesz.

3. Treść

Dopiero tutaj poruszamy konkretne zagadnienie, które nas interesuje. Większość osób robi to jednak w taki sposób, że zaczyna wychwalać swój produkt. Opisują jaki jest on świetny, jakie ma cechy, piszą językiem korzyści i dziwią się, że… Nie sprzedają!

Zacznij myśleć problemowo. Zastanów się jakie problemy ma Twój czytelnik oraz w jaki sposób Ty możesz je rozwiązać.
Jeśli już wiesz, to skup się na tym, aby w treści odwoływać się cały czas do tego.

W powyższym przykładzie tym problemem jest zbyt mała sprzedaż/zbyt mało potencjalnych klientów.
Treść daje rozwiązanie, jednak mówi tylko o tym CO zrobić.

To stanowi wartość dla klienta, która będzie dla niego konkretnym wyzwalaczem sprzedaży, ponieważ zobaczy, że to o czym piszesz ma sens, natomiast skoro już dowie się CO zrobić, to nieodparcie będzie chciał się dowiedzieć JAK to zrobić.
Tutaj na pomoc przychodzi nam…

4. Zakończenie, rozwiązanie i CTA

Dopiero tutaj zaczyna się sprzedaż. Nie jest ona jednak tak chamska jak w większości wysyłanych do ludzi maili 🙂

To w tym punkcie dopiero pokazujesz swój produkt, czyli JAK coś zrobić.
Ta kolejność ma konkretny cel, ponieważ dzięki temu, że osoba chce rozwiązania i jest do niego przekonana dzięki treści maila, bardzo mocno zwiększają się szanse na to, że kupi twoje „JAK”.

W tym punkcie dajesz również Call To Action (CTA), czyli wezwanie do działania.
Powyższy przykład konkretnie wskazuje: jeśli Ty również chcesz się tego nauczyć, to koniecznie musisz być na Sales Marketing.

Prawdę mówiąc temat skutecznego pisania maili jest łatwy, ale nie jest prosty. Bardzo możliwe, że Ty również chcesz nauczyć się jak zwiększać sprzedaż w ten sposób. 
Wyżej wymienione wskazówki pozwolą Ci poczuć konkretne zmiany, ale nie oszukujmy się - jest to tylko kropla w morzu.
Na szkoleniu Sales Marketing poświęcam cały moduł na to, jak pisać oferty oraz maile po to, abyś mógł sprzedawać więcej każdego dnia.
Jeśli chcesz dowiedzieć się czym jest Sales Marketing oraz zarezerwować swoje miejsce na tym praktycznym warsztacie przewidzianym TYLKO dla 18. osób, to wybierz miasto poniżej:
➡ CHORZÓW
TORUŃ